בחירות למועצת הסגל האקדמי הזוטר

Sunday 24 כJul, 2011

בהתאם לעקרונות מסמך המגשר פרופ’ יצחק זמיר כפי שעוגנו בהסכם הקיבוצי, נערכות בימים אלה בחירות למועצה הראשונה של חברי הסגל האקדמי הזוטר באו”פ. הבחירות ייערכו בהליך הצבעה אינטרנטי שיתקיים בין התאריכים ה-24 ביולי 2011 בשעה 11:00 לבין ה-26 ביולי 2011 בשעה 20:00.

מועצה ייבחרו שבעה חברי סגל – חמישה מנחים ושני מרכזי הוראה. לפחות שלוש מחברי המועצה תהיינה נשים, כל עוד הוגשו מועמדויות נשים במספר זה. הליך שריון, אם יהיה בו צורך, ייעשה בהתאם לתקנון. המועצה תפעל שנתיים, לאחר תקופה זו ייערכו בחירות חדשות.

הזכות לבחור ולהיבחר הזכות לבחור או להיבחר למועצה נתונה לכל חבר סגל אקדמי זוטר הרשום בפנקס הבוחרים, על פי תקנון הבחירות.

הנחיות להצבעה:
הליך הבחירות יהיה אלקטרוני, ויתקיים באמצעות רשת האינטרנט.
1. עם פתיחת ההצבעה תקבל/י הודעה מוועדת הבחירות המכילה קוד אישי וקישור למערכת ההצבעה האינטרנטית ballotbin.com
2. לחצ/י על הקישור  CLICK HERE TO VOTE
3. בחלון ההצבעה שיפתח עליך לסמן עד שני מרכזי הוראה ועד חמישה מנחים בסימון המשבצת שליד שם המועמד בלחיצה על העכבר.
4. לאחר שסיימת לסמן את המועמדים לחץ/י על done למסירת ההצבעה
5. ההצבעה היא חשאית וחד פעמית, לא ניתן לדעת מה הצבעת ולא ניתן להצביע פעמיים מאותה כתובת דוא”ל.

אם לא קיבלת את הקישור או במידה ונתקלת בקושי במהלך ההצבעה אנא פנה/י לועדת הבחירות בכתובת: behirot.ou@gmail.com

רשימת המועמדים של “כוח לעובדים” לבחירות למועצת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה הפתוחה:

מנחים/ות

●  לימור ארון
תושבת חיפה, בעלת תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת ת”א. מלמדת משנת 1998 באו”פ את הקורס “ניהול משאבי אנוש”, ומלמדת במכללת ויצ”ו בחיפה, התמחות בניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני. במאי 2009 התמניתי כנציגת ציבור עובדים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.
בקורס ניהול משאבי אנוש לומדים הסטודנטים פרק משמעותי ביחסי עבודה, ונושא זה היה  קרוב  ללבי. לכן, כאשר יצא הארגון לדרכו, האמנתי באידיאולוגיה ובמטרות, התנדבתי לחזק את הארגון ולקרב אליו את המנחים. בתחילת הדרך פעלתי בעיקר כדי  לגייס מנחים לחברות בארגון באזור הצפון. בזמן השביתה השתתפתי באופן פעיל במשמרות האכיפה וההסברה באזור חיפה.
כאשר הסתיימה השביתה וחזרנו למו”מ, הצטרפתי באופן פעיל להנהגה הנבחרת של ההתארגנות.
הצלחנו להגיע למטרה משמעותית אותה הצבנו בתחילת הדרך-  חתימה על הסכם קיבוצי המיטיב את תנאי העסקתם של חברי סגל ההוראה, אולם עלינו להמשיך לפעול כדי להטמיע את ההישגים, לטפל בסוגיות העולות על הפרק, וגם כדי להוביל תהליכים מעמיקים יותר.
נוסף על המחויבות העמוקה לפעילות בסניף האו”פ,  אני מתנדבת במסגרת פעילויות ארגון “כוח לעובדים” הן במרחב חיפה, והן בפורומים שונים של הארגון, מתוך אמונה בצורך לחזק ולהגן על עובדים באשר הם. במסגרת התנדבותי, ריכזתי עם שותפים לדרך את  הקורס “מארגני עובדים” במטה חיפה, שמטרתו להכשיר פעילים ליצירה ולהובלה של התארגנויות עובדים במקומות עבודה, לשמחתי חלק מבוגרי הקורס עמדו לצדנו כפעילים בשביתה. אני משמשת כאחת מנציגי הסניף שלנו לגוף המרכזי של כוח לעובדים  (אסיפת הנציגים) ושם אני פעילה בצוות ארגון, ועדת היגוי ובצוות להקמת נציבות לטיפול בתקיפה ובהטרדה מינית במקומות עבודה.
הקמת הארגון והפעילות במסגרתו נתנה לי תחושה שאני לא לבד מול הנהלת האו”פ. אנחנו כוח של כאלף מנחים, ויש לחזק את הארגון שלנו כדי להמשיך ולהגיע להישגים פורצי דרך בתנאי עבודתנו.
כחברת מועצה נבחרת אמשיך לפעול לשמירה על זכויותיהם של המנחים, להגנה על ההסכם הקיבוצי ומעקב אחרי יישומו ולאיחוד השורות בינינו המנחים, כי רק ביחד יש לנו כוח.
תנו לי כוח להמשיך לפעול בשביל ההצלחה של  כולנו !

●  יניב בר אילן

מלמד באו”פ מאז שנת 2001 בקורסים “תקשורת ודעת קהל”, “תקשורת המונים” , “קלאסיקה בחקר התקשורת” ו”לגדול עם טלוויזיה”.

ממקימי וועד סגל ההוראה מיומו הראשון ורכז צוות התקשורת  בוועד. בנוסף, שימשתי כאיש הקשר לפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות.

כמנחה באוניברסיטה הפתוחה עשר שנים, אני גאה בדרך הארוכה שעברנו, מעידן של חוזים סמסטריאליים למערכת יחסי עבודה ממוסדת, וגאה להיות חלק מקבוצה יוצאת דופן של אנשים מנחים ומרכזים שפעלו במסירות לקידום מטרה זו בשלוש השנים האחרונות.

לצד המחויבות לכלל סגל ההוראה, אשמח להיות כתובת לבעיותיהם של מנחים ומרכזים במחלקה שלי: המחלקה למדעי המדינה, תקשורת וסוציולוגיה.

●  יפית יצחק
אני בעלת תואר ראשון ותואר שני במתמטיקה ובמדעי המחשב, תעודת הוראה במדעי המחשב, בימים אלא אני מסיימת תואר שני נוסף, במסלול שטח של התוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן.
אני עובדת באוניברסיטה הפתוחה כמנחה מעל שמונה שנים וכך נחשפתי להיבטים רבים ושונים המעסיקים את סגל ההוראה באו”פ.
אני מלמדת בקורסים: “חדו”א לתלמידי כלכלה וניהול” (10142), “מבוא למיקרו כלכלה” (10131),”יישומי מחשב לתלמידי מדעי החברה” (10159) וכן בסדנת רענון במתמטיקה (95001).
מחויבותי לדאגה לחברי הסגל כבר הוכחה לאורך תקופה ארוכה: הייתי מיוזמות התאגדותם של חברי סגל ההוראה, בשנה שקדמה להתאגדות פעלתי יחד עם שרון קטרון ועם מנחים נוספים לצירוף חברי סגל הוראה
ולכינונו של כנס היסוד של המנחים שהתקיים באוניברסיטת תל-אביב.
מאז אני חברת הנציגות והפורום, לוקחת חלק פעיל בפעילות השוטפת מאז הקמת הארגון, בפעילות שטח של הסברה ומחאה בתקופת השביתה, בתקופת המשא ומתן ולאחריו ביישום ההסכם.
לכן, הבטחתי לכם להמשיך ולדאוג לחברי הסגל אינה בבחינת ‘פיזור הבטחות’ אלא ביטוי למחויבות ערכית, מתמשכת ומוכחת.
אני גאה כי יחד עם חברי להתארגנות ב”כוח לעובדים” הובלנו את השינוי החשוב באוניברסיטה, ויצרנו לראשונה כתובת לסגל ההוראה, מתוך הכרה של האו”פ בנו כעובדים ועובדות הזכאים לתנאי העסקה הוגנים.
כמי שהייתה קשובה לפניות שלכם במסגרת קבלת הקהל בכוונתי להמשיך ולטפל בפניות פרט של חברי הסגל, ולעסוק בהבטחת זכויות סגל ההוראה במציאות הטכנולוגית הדינאמית והמשתנה באו”פ (דוגמת נושא צילום מפגשי הנחיה).

גיל פישהוף
שמי ד”ר גיל פישהוף, בן 34 וחי בתל-אביב. בוגר תואר ראשון בהיסטוריה כללית ובתולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב, ותארים שני ושלישי בתולדות האמנות גם הם מאוניברסיטת תל-אביב.
אני עובד כמנחה באוניברסיטה הפתוחה מזה חמש שנים בקורסים “תולדות האמנות – מבוא כללי” (10849), ו”טבע דומם” (10675), כמו גם באוניברסיטת תל אביב כעמית הוראה.
כבר מראשית דרכי כמנחה חשתי תסכול רב מתנאי ההעסקה שלנו, ולכן כבר בשלבים מוקדמים הצטרפתי אל ההתארגנות ב”כוח לעובדים”.
במהלך השביתה ריכזתי את פעילות אכיפת השביתה וההסברה במרכז הלימוד ברמת אביב (קלאוזנר), ומזה כשנה וחצי אני חבר בפורום המייעץ לנציגות, ועוסק בין היתר בקבלת קהל ובטיפול בנושאי פרט.
פעילות ארוכה ורציפה זו למען כולנו – מנחים ומרכזים – אינה קלה. היא מתישה ודורשת השקעה ומחויבות יום יומית. אולם היא מבהירה לי כל יום מחדש את גודל ההישג שהביאה עמה ההתארגנות – ואת היכולת שלנו
לסייע במקרים בהם עד כה העובד או העובדת עמדו לבדם אל מול המערכת. אני מאמין כי אני מביא בפניכם מחויבות לפעולה למען כלל הסגל הזוטר, אשר לא נשארה רק ברמת ההצהרה, אלא כבר הוכחה במעשים של ממש.
בכוונתי להמשיך ולפעול בנושאים השונים שעל הפרק (כגון המשמעויות התעסוקתיות של הכנסת טכנולוגיות חדשות לעבודת המנחים והמרכזים, גיבוש דרכי פעולתה של המועצה וביסוסה, והערכות לקראת המשך שיפור תנאי
העסקתנו בשנים הבאות). מה אני מביא בנוסף? תקשורת בינאישית גבוהה, יכולת הקשבה, הכרות מעמיקה עם הסוגיות והאתגרים המאפיינים את מערכת יחסי העבודה באו”פ, יכולת ניתוח, והמון סבלנות.
אני מבקש מכם לתת לי את הכוח להמשיך ולעשות.

שרון קטרון
מנחה באוניברסיטה הפתוחה משנת 1994 במחלקה לפסיכולוגיה ולחינוך. לימדתי קורסים שונים במחלקה, ביניהם “שיטות מחקר א”, “שיטות מחקר ב”, “מבוא לפסיכולוגיה” ו”הזדהות עם קבוצות”.
כמו כן מילאתי תפקידים אחרים במחלקה, כמו ריכוז התקשוב והפיתוח ויישום תכנית לימודים לאינטרווייז. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובערבית ותואר שני בפסיכולוגיה חברתית.
כמו כן, סיימתי תכנית לטיפול משפחתי וזוגי, וכיום אני מתמחה בתחום.
לאחר עשרות שנים של תנאי העסקה קשים ומקפחים, יזמתי והובלתי את הקמת ארגון עובדים של המנחים באו”פ. אני וחבריי עברנו בין מרכזי הלימוד על מנת לצרף עובדים לארגון, ותוך פחות משנה הפכנו את
הרעיון להקים ארגון עובדים לדבר ממשי. בפברואר 2008 כונסה האסיפה הכללית המכוננת שלנו, שבה החלטנו להתאגד במסגרת ארגון “כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי”.
כחודשיים לאחר מכן חברו מרכזי ההוראה אל המנחים, ובחודש יוני 2008 הפכנו להיות הארגון היציג של כלל חברי סגל ההוראה, מנחים ומרכזים כאחד.
במשך השנים האחרונות כיהנתי בתפקיד יו”ר סניף האוניברסיטה הפתוחה ב”כוח לעובדים”. הובלתי את צוות המשא והמתן ואת ההתמודדות עם האתגר של יצירת יחסי עבודה קיבוציים לראשונה באוניברסיטה.
מדובר בעשייה תובענית ולא קלה, ועם זאת ברור לי שרק ההתמדה והמשך ניווט יחסי העבודה מתוך הניסיון והידע המקצועי הארגוני והמשפטי שנצבר באלפי שעות פעילות התנדבותית למען כולנו – סגל ההוראה באוניברסיטה,
רק ידע זה יבטיח לנו תוצאות גם בעתיד.
אני גאה על כי במאמץ ארוך ומורכב מאוד, הצלחתי יחד עם חבריי להביא להסכם קיבוצי היסטורי באו”פ, הסכם המאזן בין הצרכים של כלל קבוצות העובדים, הסכם המטיב את התנאים של כל העובדים,
והסכם שמשפר את כל הפרמטרים של העסקת המנחים והמרכזים – שכר, תנאים סוציאליים, ביטחון תעסוקתי. ישנם המבטיחים לכם הבטחות קוסמות. אין קל מכך. אני שמחה שבעבודה קשה הצלחתי לא רק להבטיח אלא גם להגשים, ו
להביא להסכם מוצלח, מאוזן וראוי. תנו לי את הכוח להמשיך להשקיע, להוביל ולהצליח – בשבילכם.

מרכזים

●  דרור בר-ניר
אני ביולוג, בעל תואר שלישי, בוגר (שלושת התארים) האוניברסיטה העברית בירושלים.
התחלתי את עבודתי באוניברסיטה הפתוחה כמרכז הוראה ומנחה בשנת 1994. עסקתי בפיתוח ובהוראה של קורסים בביולוגיה, וכן בפיתוח שיטות הוראה מתוקשבות.
לאורך כל התקופה פעלתי במסגרות שונות לשיפור ולקידום תנאי ההעסקה של מרכזי ההוראה והמנחים. היום אני משמש גם כעוזר ראש המחלקה לעניינים אקדמיים במחלקה למדעי הטבע והחיים.
להנהגת סניף האו”פ בכוח לעובדים הצטרפתי מאז שנוסד תא מרכזי ההוראה (אפריל 2008), ואני הגזבר של התא. נבחרתי לאחד מנציגי התא בגוף המרכזי של כוח לעובדים  (אסיפת הנציגים) וגם שם אני חבר פעיל בועדת הכספים.
מאז ההתארגנות שלנו, ניהלתי את השביתה והפעילויות הארגוניות בקמפוס ירושלים. הייתי חבר פעיל בצוות המשא והמתן שהגיע לחתימת ההסכם ומאז משתתף בצוות המעקב ליישומו.
אין ספק שיש מקום לשיפורים רבים בעיקר במעמד מרכזי ההוראה. אם וכאשר אבחר, אנסה לפעול כדי ליישב את המחלוקות שהתעוררו בתוך סקטור זה. עצם הפילוג, כפי שהוא קיים היום מחליש את מעמד מרכזי ההוראה
מול הנהלת האו”פ.
כחבר מועצה נבחר אמשיך לפעול בשמירה על זכויותיהם של מרכזי ההוראה והמנחים באו”פ. אנסה לאחד את השורות בין המרכזים, אפעל לשינוי המצב שבו משרתו של מרכז ההוראה נגזרת ממספר הסטודנטים שלו ואין ביכולתו
לדעת מה יהיה הקף משרתו מעבר לשנה הקרובה. אנסה, בעזרת חברי למועצה ובארגון, לעגן את תנאי העסקתנו בהסכם קיבוצי, על בסיס מסלולים קיימים באוניברסיטאות אחרות (למשל המסלול המקביל והמסלול הנלווה),
שאותם ננסה להתאים למצב הקיים באו”פ ובעזרתם ניצור מודל העסקה הוגן לכולנו.

●  דוד לופו
הנני עו”ד במקצועי, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת”א, ועוסק בדיני עבודה כשש שנים. את התמחותי עשיתי אצל נשיא בית הדין הארצי לעבודה (בדימוס), השופט סטיב אדלר, ובהמשך שימשתי כעוזרו המשפטי
משך כ-4 שנים. עם פרישתו, בחרתי לסיים את העסקתי בשירות המדינה והצטרפתי למשרד פרטי בו עסקתי בייצוג ומתן ייעוץ בתחום דיני העבודה. לאחרונה פתחתי משרד עצמאי במסגרתו אעסוק בייצוג, ייעוץ ויישוב סכסוכים
בעיקר בתחום דיני העבודה.
באוניברסיטה הפתוחה אני מועסק משנת 1997, ומילאתי מגוון תפקידים: ריכוז הוראה, ריכוז תקשוב מחלקתי, פיתוח ועוד. לאורך כל השנים פעלתי למען קידום ושיפור תנאי העסקת מרכזי ההוראה, ולקחתי חלק בפורומים שונים,
שקצרה היריעה מלפרט את כולם.
עם תחילת התארגנות המנחים, ניתחתי את המצב החדש ההולך ונרקם ביחסי העבודה באו”פ והגעתי למסקנה כי התארגנות מנחים לבדם עלולה להיות טעות. מסקנתי הייתה שהדרך הטובה ביותר לשמור על האינטרסים של המרכזים
היא לחבור למנחים, וליצור יחידת מיקוח משותפת, שלה יהיה כוח ארגוני עצום, שכן המנחים והמרכזים מחזיקים בכל מערך ההוראה באוניברסיטה. בפעילותי, הדגשתי בפני עמיתיי כי, להבנתי, למנחים ולמרכזים אין אינטרסים מנוגדים,
כי אם אינטרסים שונים, דבר טבעי הקיים בכל ארגון עובדים המייצג סקטורים שונים באותו מקום עבודה.
משכך, פעלתי במרץ לארגן את המרכזים, וליצור יחידת מיקוח משותפת עם המנחים. זכיתי לשיתוף פעולה פורה מנציגי המנחים, ואכן הקמנו יחד יחידת מיקוח אחת, גדולה, חזקה ויציבה. כל נסיונותיה של ההנהלה לפצל את יחידת המיקוח
ולפגוע בתנאי העסקתנו כשלו.
במהלך המאבק צפה ועלתה תמונת המצב העגומה באו”פ לפיה דווקא בין המרכזים לבין עצמם יש אינטרסים מנוגדים. ישנם מרכזים הנהנים מתנאי עבודה מפלגים, ולעומתם ישנם אלו הזוכים לתנאי עבודה עלובים ביחס למעמדם
והשכלתם. לצערי, אינטרסים מנוגדים אלה הביאו לפילוג קשה בקרב מרכזי ההוראה, דבר אשר שיחק לידי ההנהלה ובסופו של דבר הביא, בלית ברירה, לויתור בשלב זה על עיגון תנאי העסקתנו בהסכם קיבוצי.
אם אבחר למועצת הסגל הזוטר, אפעל במרץ ובנחישות כפי שעשיתי בעבר, לאיחוד הכוחות בקרב המרכזים, לגישור על פני האינטרסים המנוגדים, ולעיגון תנאי העסקתנו  בהסכם קיבוצי. וזאת, על בסיס המסלול המקביל
והמסלול הנלווה הקיימים באוניברסיטאות שונות, ואשר בשינויים והתאמות לאו”פ עשויים לשמש בסיס ליצירת מודל העסקה הוגן לכלל המרכזים.

אפשרות התגובות סגורה.